Nu är granen på plats och även husdjuren i den

Idag var den stora städdagen. Ugnen rengjordes och pyntet som ännu inte kommit upp ställdes på avsedd plats. Tomtarna där tomtar ska stå och ljusen där dom inte kan bränna ner hela huset.
Att ha plastgran är ekonomiskt försvarbart även om doften uteblir.
Att pynta vår gran är inte alltid det lästtaste då katterna finner mycket nöje i att leka piff och puff på julafton. (se bilden)
Katten är inte alldeles synlig men så är det ju med de flesta naturbilder inomhus.

När väl belysningen var ditsatt och jag hade all möda i världen att återfå balansen efter att ha gått runt i cirklar, så blev det ganska bra.
Det är andra året granen ser likadan ut annars brukar jag ha för vana att byta utseende på den för varje år. Nästa år ska den vara vit.
Jag är en pyntgalning men som tur är har jag inte haft tid att inhandla mer pynt så det som är räcker..kanske..
Minsta killen börjar räkna ner och dom äldre bönade vid middagen om att få slippa Kalle Anka. Ja det får väl gå så länge programmet inte byts ut mot någon hemsk film.
Lite gammalmodig är jag nog men så är ju också julen den högtid jag älskar!

Det ska finnas en katt här och han heter Bastian.


Kommentera här: