Livet och dess vägar

I livet finns det olika vägar
en del är raka en del med böj
Att välja väg är den svåraste biten
ty målet finns inte i sikte
Att inte veta vart vägen leder
är skrämmande och samtidigt spännande
Om jag väljer fel vad händer då?
Vet inte lika lite som om jag väljer rätt.
Att prova en väg är inte farligt man kan allt som oftast vända
Tillbaka till valet av dessa vägar

Den böjda vägen tar längre tid men kan ge mer än den raka
Den raka vägen går fort men hinner jag då med
Vissa vägar går uppför andra utför
Vilken ska jag välja?

I båda valen finns hjärtat som slår
Slår det på samma sätt oavsett val?
Om jag lyssnar på hjärtat och gör mina val
Kan det aldrig bli fel
Å blir det ändå fel så är det hjärtats val.

Life is a rollercoaster
Å jag vill sitta i vagnen längst fram.

Kommentera här: