Varning för vinter!

Ja det är vad Aftonbladet väljer att skriva om idag.
Nu ska det visst varnas för årstiderna så att folk kan fly sina hem återigen.
Patetiskt är väl bara förnamnet, vinter har vi i detta land varje år och det är nog inte många som blir förvånade.
Att det är lag på vinterdäck idag är väl heller ingen nyhet.

Vad blir det härnäst? Varning nu är sommaren här!
Värmeslag, instängda hundar i bilar, getingar i saften och fästingar.
Nä då jag tror nog inte att varningen kommer för den årstiden.

Men jag älskar vintern så jag vill höja den årstiden till toppen!
Så alla ni som vill diskutera slask, kyla och annat som tillhör gör er inte besvär med mig för det har ni inget för.
Sluta vara så löjliga med att dissa långkalsonger, Canada Goose jackor och snygga mössor.
Gå ni i era jeans, lågskor och frys häcken av er!
Här är det så fräckt med snygga vinterkläder och jag är hellre varm än snygg, en frysande människa får dessutom en kroppshållning som ringaren i Notre Dame.

Kommentera här: