Jobb, jobb och jobb

Jag har funderat på en sak. Om man skulle skriva ner hur mycket och ofta jag jobbar så skulle jag kunna få en väldigt lång och tråkig blogg. Jag har insett att jag jobbar väldigt många dagar på en vecka men ändå inte mer än andra bara det att jag aldrig nästan har två lediga dagar efter varandra utan jobbar fyra, ledig en och jobbar tre ledig en o.s.v.
Ja det är sant jag har valt detta jobb frivilligt visst är det konstigt? Det bör dock tilläggas att när jag började för dryga fem år sen så var inte schemat utformat så här.
Vi jobbar nu för att få till en ändring men hur lätt är det i statens tjänst och med besparingar på flera miljoner?

Det jobb jag har är nog inte i samhällets ögon särskilt värdefullt men om man vänder på det så skulle det nog bli ett herrans liv om vi inte gjorde detta jobb för jag tror inte att samhället vill att vissa går ostraffade ute på gatorna.

Problemet med en ledig dag bara är att jag inte orkar vara social med vänner och inte hinner heller för bostaden kräver ju ett visst underhåll. Barnen ser mig som snabbast för dom går ju i skolan de dagar jag är ledig. Det är väldigt trist och jag vet inte när jag ska ta igen den förlorade kvalitetstiden med barnen.

Men jag trivs så himla bra med mitt jobb så jag härdar ut. Å jag tror att trivs jag så trivs barnen med eller så är det bara så att jag försvarar mig med den tanken.

Nu är det dags att göra kväller...Ny dag nya möjligheter i morgon.

/ Nalla

Kommentera här: