Vad är det som händer?

Idag kom vintern till Uppland igen, lite snö och slask men ändå det är ju vintermånad så varför inte?
 I morgon ska min bil genomgå den årliga besiktningen. Jag är bara glad för att vi människor inte behöver genomgå detsamma. Tänk om vi var tvungna att göra en sådan kontroll varje år och sen bedömas vara duglig eller inte. Lite kul skulle det vara, man kanske skulle få tllfälle att upptäcka alla skavanker i tid på det viset.

Behöver jag kommentera de rasistiska poliserna? Nej dom är inte ens värda raderna i min blogg, bara att kasta ut.

Äldsta sonen håller på att gå i bitar då hans internet är avstängt för att han inte kan komtrollera det utan blir uppe sent på nätterna. Jag är inte världens mest populära just nu men jag har inte betalt för att vara så poppis alla gånger.

Son nummer två har skrivit en krönika i skolan och han tyckte det var svårt. Han frågade mig vad en krönika är och det var iinte så lätt att svara på. Han kom på att man skriver sin egen åsikt om saker och det ska bli skoj att se det färdiga resultatet.

Nu är det dags för kaffe och lite "ta det lugnt"

Ha det gott!

Kommentera här: