Varför utsätter man sig för detta?

Satt redan igår och kollade lite bloggar. Hamnade av en slump på en blogg som är skriven av en mor till en flicka som valde att ta sitt liv. Jag startade att läsa från början och har nu läst hela bloggen. Tårarna rinner samtidigt som jag förundras hur mycket sorg en människa kan utstå och ändå klara av det. Jag är osäker på om jag skulle klara det.
Jag har genom den bloggen fått en ny syn på min tillvaro. Tacksamhet är bara förnamnet för att jag inte behövt utstå något så hemskt.
Varför utsatte jag mig då för denna tragiska historia? Jag tror att varje människa kan behöva läsa eller höra om saker som tillhör livet så att åtminstone jag lär mig att värdesätta det som är viktigt. Vi äger inte våra barn vi har dom till låns och det gäller att utbyttja tiden maximalt.
Det är viktigt att läsa om sådant som gör människan sårbar och inte bara gnälla över saker som jag idag anser triviala.

Jag vill tacka skribenten på denna blogg för att ha gett mig en ny syn på tillvaron.

Idag när mina tonåringar kommer hem och säger : - Hej mamma! kommer det att betyda mer för mig än det gjort på länge.



Nalla

Kommentera här: