Astrologi-humbug eller livsnyckel?

Vem har inte suttit och läst alla dessa horoskop i olika tidningar och hur många har inte sagt till mig: - Jag tror inte på sånt!
Det gör inte jag heller. Jag tror inte att det får mig att agera på något annorlunda sätt än jag gör i vanliga fall. Står det att jag kan ha vinst på hästar så är det ju inte så att jag springer till första bästa ATG ombud och slänger in en rad men... there is always a but..
Har ägnat lite tid till det kinesiska horoskopet på senare tid och jag tycker det är ganska intressant. Enligt det så föds man i olika djur efter vilket år man är född. Det gör att jag är apa. Om man sen läser hur en typisk apa är så är det lite skoj för mycket stämmer. Fråga mig inte hur och varför men stämmer gör det. Ja bortsett från pälsen en apa har och ja.. jag har bara två händer med gripfunktion.

Räknar man in hela familjen så är vi närmare en farm än många tror jag. Två apor, en gris och en tupp, någon orm också har jag för mig. Så det rimliga vore ju att skaffa sig en personlig veterinär istället för husläkare.

Nåväl, idag infaller det kinesiska nyåret som går in i oxens år så det firas enormt i kina kan jag tänka mig. Dom är ju som bekant även uppfinnare till raketer och fyrverkerier så vi snackar nog dunder partaj!



För er som är nyfikna på kinesiskt horoskop lägger jag en länk här

Något fyrverkeri för egen del har det inte varit då jag tillbringat större delen framför teven och kollat på skidor på längden och handboll i upprätt läge.

Nu till något helt annat.. En kompis till mig sitter nu hemma med nervös mage inför en operation som ska bli av i morgon så alla mina tankar går till henne och jag vet att det kommer att gå bra och resultatet ser jag fram emot med entusiasm! Go for it girl!

Kommentera här: