Jag lever!

Ja en helt vanlig lördag kan man säga. Umgås med familjen, städa och göra sånt man inte hunnit i veckan. Titta på TV och inse att allt gick åt pipan. Sverige förlorar i handboll och Magnus åker ut i körslaget. Får väl trösta mig med att Magnus Samuelsson fortfarande är med i lets dance.

Trist väder har det varit och blåst smådjävlar har det gjort.. Inte mycket som gick rätt denna dag.

Läser tidningen och inser att hela världen är full av galningar, jag bara undrar var alla dessa galningar hållit hus förr i tiden? Vad är det som gör att man går in på ett dagis och har ihjäl barn? Vad är det som gör att man ger sig på kvinnor och barn överhuvudtaget? Det är inte utan att man börjar misströsta på människan en aning.

Ser på mina barn och min trista lördag och inser att alla lever, mår bra och tittar på tv. Så tråkigt men ändå, jag kan krama dom, säg det till mamman som förlorade sin sex månaders baby i Belgien. Jag kan till och med skälla på dom och tycka dom är jobbiga men när man tänker efter så det enda jag behöver göra en trist lördag som denna är att le.. alla mina barn sitter hemma med mamma. Jag behöver inte hämta dom fulla på stan, jag behöver inte få telefonsamtal från polisen och framförallt dom lever. Det ska man nog vara glad för i en tid som denna.

Summa kardemumma.. hur trist än en dag kan tyckas så ska jag vara lycklig.. över att bara vara i livet.

Kommentera här: