Utseendefixering eller bara ett sätt att må bra

Det dök upp en tidning med posten idag, Vecko Revyn som reklam eller liknande. Lite kul att läsa tänkte jag för den är man ju uppväxt med. Jag hade så fel!
Nu vet inte jag vilken ålderskategori av ungdomar den ska rikta sig till men att skriva om P-piller, ja det kan väl vara oki men sen att ha ett helt uppslag om den uppdaterade versionen av samlagsställningen missionären verkar ju lite väl..
Jag kanske är gammalmodig men jag själv läste VR när jag var tolv och då hade jag nog inte implementerat detta intresseområde.
Nåja lite smink och gå ner i vikt och mode och sen var den slut och den kostar i normala fall 32.50. Häftigt!

Detta dilemma att behöva gå ner i vikt lider ju inte jag av då jag snarare har det motsatta problemet men jag förstår eller har förstått att det är svårt. Jag kan nog jämställa det med att sluta röka, som är totalt omöjligt för mig. Att äta rätt och ofta och motionera och.. och.. ja det är klart att det kräver sin person för det. Moroten ( avd. apropå) torde ju vara att se ut som en filmstjärna eller åtminstone vara nöjd med sig själv och framförallt må bra. Men vägen dit är lång och krokig och det kräver karaktär. Om man nu vänder på problemet ett tag..
Jag vill gå upp i vikt. Jag ska enligt alla proffesorer på området äta lite men ofta och träna. Det är samma lösning på dessa två problem men det borde vara lättare att tappa vikt än att lägga på?
Nåja jag tycker att man ska stötta den som har endera problemet och att det inte är fult att vara tjock eller smal men däremot att vara dum och korkad det är fult.

Jag tror inte det finns någon som är helt nöjd med sig själv oavsett hur man ser ut eller lever men så länge man har vänner som accepterar mig som jag är så finns det hopp!

Jag hoppas mina vänner förstår med detta inlägg att jag kommer att stött Er oavsett vad ni har för problem för jag älskar er som ni är med fel och brister för ni är just det.. MINA VÄNNER!

Kramis

Nalla

Kommentera här: