En hyllning, en tanke och lite vardag

Först vill jag börja med att hylla min mamma. En kvinna som är boende ca 90 mil ifrån mig men är mer med mig än många andra. Med henne kan jag prata om ALLT och jag kan spy ur mig allt jobbigt, skratta med och få det stöd jag behöver. Att jag inte har min mamma närmare tycker jag faktiskt är bra för då hon är här så känns det mer värdefullt än om hon skulle ha kunnat vara med mig varje dag. Hon är den som intresserar sig för hur det går för mig och lyssnar gärna på mitt " jobb prat" som många andra skulle kräkas över.
En fantastisk kvinna helt enkelt och snart kommer hon ner för att delta i grabbens avslutning.

Sen vill jag dela med mig av en tanke som jag kan få ibland. En tanke på hur jag tagit mig dit jag är idag. Har haft mina ungar som ensam vuxen ganska många år och format dom till det dom är idag. Jag står dom nära, kanske närmare än många andra gör sina barn som måste dela dom eller leva ihop. Det är tufft och vissa gånger övermäktigt men samtidigt så jättemysigt. Jag är uppskattad även om sättet att visa det på ibland är svårt att se men jag vet och det är det viktigaste.

Nu är sommaren snart här och vi har redan planerat en hel del skoj tillsammans, lite resor inom landet och upplevelser och en och annan shoppingtur. Längtar verkligen efter hela sex veckors semester..

Idag har jag tagit tag i det icke önskvärda skitsnacket som figurerar på alla arbetsplatser och som jag inte tycker tillhör en arbetsplats överhuvudtaget. Man kan säga att jag blivit en ambassasör MOT skitsnack. Gick en uppföljningskurs i vardagssamtal igår och av den lärde jag mig väldigt mycket både om mig själv och andra.
Jag har också insett att jag vill mer än jag kan och den känslan är inte så rolig men jag tror att i långa loppet kommer allt att komma ikapp varandra. Om man inte vill så finns det ingen möjlighet att kunna heller så summan är ju bra.

En av grabbarna rustar sig för skolbal och jag fick byta pass på jobbet för att få det att gå ihop men jag har tur, mina arbetskamrater tillhör eliten för att hjälpa till så problemet är löst. Killen ska också klippa sig inför skolavslutning och för första gången vet han hur han vill se ut. Det är bra för jag vill inte bestämma det längre.

Så det var nog allt för idag
See ya!

Kommentera här: