Så har man skaffat sig ett par hobbies

Jag har haft väldigt svårt att hitta några saker att fördriva fritiden med. Ända till nu. Nu har jag minst två saker som jag intresserar mig för och som förgyller fritiden lite.
Det ena är min trädgårdsdamm som just nu bara porlar vatten men i sinom tid ska förgyllas med växter och lampor. Den är placerad bredvid ett äppelträd och igår kväll satt jag där och filosoferade på livets alla vedermödor. Det gav mig frid och ork.



Ja som synes så ska det till lite mer sten och växter som sagt..

Den andra saken som gör min fritid gladare har fyra ben och svans men det är inte hunden.



Precis det är hästarna (bara en på denna bild dock). Så underbara och dom går precis utanför mig. Det är min granne som äger dom men jag är med på ett hörn kan man säga. Just nu håller jag på att lära känna dom för att sedan kunna ta mig en tur i skogen.
Underbara djur!

För övrigt så jobbar jag mest nu för tiden och har en och annan dispyt med barnens far som absolut inte vill fatta att han har svikit barnen och att han nu inte ens är ett ruttet öre värd i deras ögon.
Jag undrar hur lång tid vissa människor behöver för att förstå saker som för andra är mer än självklara??

Nu till något roligare och mer värdefullt..
Jag har skaffat mig en soffa, den är röd och jättefin och framförallt billig var den. Skön att sitta i och att ligga i och tvättbar. mer kan man väl nästan inte begära va?

Tyvärr så har jag vinterdäck på fortfarande men jag ska försöka få tid att byta dessa i morgon.. jag är alltid sist med sånt så varför frångå ett vinnande koncept.

Nu är det dags för match nummer två i hockey.. så nu säger jag på återseende.

Nalla

Kommentera här: