Början på en lång ledighet

Lördag och hemkommen från en mycket trevlig kväll i god väns lag.
Blev en kattmöbel rikare som genast intogs av kungen här hemma.



Har precis varit till affären och köpt det som fattades för att kunna göra köttgryta.
Ska bli smaskigt om jag bara slapp göra den men det gör jag inte så ingen ide´att gräma sig över det.
Igår fick jag plockmat och jisses det var gott men sen är det då det där med näsan.
Vet inte om jag berättat det men det är nämligen så att om jag äter något som är gott, ja lite utöver det vanliga, då börjar det att klia i näsan. Jättejobbigt!
Ja men tänk en större, finare middag och där sitter jag och är högröd om näsan och det kliar. Hur kul är det på en skala?
Nåväl så är det och det hände igår med, vad det var som utlöste näskliandet kan jag inte peka på men något var det och jobbigt blev det.
Sen kom ju skrattattacken.. nu snackar vi skratta. Jag kunde inte sluta och troligen berodde det på att jag var ganska trött men så kul var det.
Kanskke inte fullt så roligt för sällskapet men jag bjuder på den.

Idag är första dagen av en ledighet på 6 dagar.. fick byta bort en dag och vips.. ledig nästan en vecka.
Kanske inte det bästa för en arbetsnarkoman men jag måste ta chanserna när dom kommer.

Två julstjärnor har jag satt upp i två fönster så nu börjas det.. julpyntandet, det underbara!
Nu fattas det bara snö..

Maria

Kommentera här: