Slingor och mjölkprodukter

Idag kom jag på den eminenta ide´n att göra slingor i håret.
Det blev väl sådär men det duger.
Lite highlight till ett för övrigt halvdant utseende.

När jag stod och skalade potatisen till middagen så kom jag att tänka på hur det ska bli när alla kids är utflugna.
idag gör jag mat för ett mindre militärkompani och bara tanken på hur jag ska kunna göra mat till bara en eller två får mig att rysa.
Det är ju häftigt när man står där med 2 kilo köttfärs och ska göra köttfärssås och sen när alla ätit så är det kansk 1 dl kvar.
Eller varför inte när man köper 10 liter mjölk och två dagar senare är det slut.
En limpa om dagen gör gott i magen.
Matkonto på 6500 kr/mån.
Jag ser inte detta som ett problem utan snarare ett tecken på hälsa.

Vi kan vända på det..
Det går inte åt något godis alls nästan och det är heller ALDRIG något gnäll över vilken mat som serveras.

That´s my life for now.

Kommentera här: