Fortfarande i livet..vilken tur!

En människa kan bara bespottas till den är genomblöt, sen halkar man på den.
Att tränga in människor i burar och tro att vackra fåglar ska skapas under tiden är naivitet för att inte säga dårskap.
Att lyssna på andras problem är bortkastad tid om man jobbar i monsterfabrik.
Vad är nu detta? Ja min vardag i stort sett. Att jag överhuvudtaget kommer hem med livet i behåll är mer tur än skicklighet just nu då man på mitt jobb bestämt sig för att vi ska gå den hårda vägen fram.
Så idag lyckades jag rymma hem och det var ju tur, nu är jag ledig två dagar och dessa ska jag ägna åt mina barn.
Nja lite eftertanke över yrkesval kan nog inte skada heller.
Äldsta grabben har fått inloggning på pliktverket idag och han har gjort ett test för att se om han är lämplig att bära vapen och kräla i gyttja. Får se när han får svar om han kan vara något för Sveriges elitförband eller om han kanske duger som han är?
Hoppas alla får en trevlig kväll och skön natt
Dags att krama kudden..
Maria

Kommentera här: