Å regnet det bara öser ner

Dagen började faktiskt med sol och blå himmel men sen nu under eftermiddagen har mörka moln hopat sig och regnet kommer och går men när det kommer gör det det rejält.
Jag håller på att tömma trädgårdsdammen från vatten för att kunna göra rent den och sen fylla den.
Gammalt stillastående vatten luktar unk!


Annars har det varit en lugn dag.
Sommardäcken är på och lite mer av gräsmattan är krattad.
Nu väntas det väl middag inom en snar framtid och sen har ytterligare en dag av mitt liv passerat revy.

Pratade nyss med mamma min och hon känner sig lite bättre och jag lovade henne att framtiden kommer att bjuda på glädjeämnen i massor. Hur kan jag veta det?
Intuition och planering gör det möjligt.
Hon ska vara med i någon frågesports tävling bland pensionärer och jag kan inte tänka mig någon som passar bättre i en sån tävling än min mor. Hon är allmänbildad som få och att spela Trival Persuit med henne är inget man önskar för det går inte att vinna.
Har försökt, jag lovar, i team till och med men det var bara att slå tre gånger i mattan och ge upp.
Så jag hoppas att nervositeten går att hålla i schack och att hon senare går till final som äger rum i GLOBEN.
Fattar ni min mamma i final i globen, det vore nåt det!!
Lycka till Mamsen!

Har reflekterat över hur mitt liv har svängt under några år, jag kan klart se det om man läser i bloggen från början och det är en av de saker jag gillar med bloggen att man kan gå tillbaka och kolla.
Ja och svängt har det gjort mellan hopp och förtvivlan men det är väl så livet är.
Just nu är det över förväntan bra och jag njuter av varje sekund jag kan få må så här bra.
Lycka är en känsla av varaktigt välbehag.
Ja så står det på Wikipedia och jag är benägen att hålla med.

Kommentera här: