Nu ska ni få höra...

Nix det ska ni inte ni får läsa om min händelserika dag istället :)
Vi börjar med kategorin action:
Under hundpromenaden kommer en bil, ja det var en Volvo av alla märken. Föraren en yngre man med ciggen i käften. Gasade och lekte så bilen gick mer på snedden än rakt fram, han svänger av vägen och får tokställ på hela bilen och kasar fram med bredsidan mot en parkerad bil. Kasar och kasar och både jag och Jonas var beredda på det underbara ljudet av plåt mot plåt men i sista stund stannar Volvon  och föraren vänder bilen i rätt riktning och säkert en aning skamsen fortsätter färden åt det hållet han skulle från början.
I den parkerade bilen han höll på att krocka med sitter en äldre man med början till stroke och bara kippar efter andan ( tror jag) för det skulle jag gjort.
Jag och Jonas går därifrån något besvikna över att det inte blev någon plåt mot plåt känning men glada för den gamla gubbens skull och hans bil.
Kategorin samkväm går till en fika med nära och kära och underbar marängtårta.
Många glada skratt och en del funderingar och annat som fick dryftas och en ny vän på facebook fick jag.
Älskar verkligen dagens ungdomar dom är så härliga att umgås med!
Jag är inte för gammal för att hänga med i tempot snarare tvärtom jag blir nog inte äldre än 25 ;)
Har fått tips om en frisörska i området där jag bor som jag ska testa till min risbuske till hår för nu behövs det en flaska balsam för att reda ut trasslet så nu är det dags för trollet att kapa busken (?) Ooopps!
Det var väl allt för idag.. see ya!
Maria
1 Towe:

skriven

Vad mysigt ni verkar ha det. Det är du värd.

Själv fick jag träffa svärmor idag för första gången. Nervöst som bara den, men det gick bra. Hon var så lättsam. Fyllde 65 så jag fick en kram som tack för blommor och Elvistavla.

Saknar dig gumman

puss din Towe

Kommentera här: