Med risk för att låta negativ

Men jag är så less på mycket just nu.
Less på att vara förkyld med huvudvärk.
Less på att vara singel.
Less på att bara vara.
Less på min fula bil.
Less på att vara less.

Solen skiner från en nästan molnfri himmel och det är ett underbart väder men jag känner mig ändå less.
Det finns väl stunder då man känner så här och då säger alla förnuftiga människor att man ska tänka på vad man egentligen har och glädjas över det.
Jo visst..
Men kan man bara inte få önska att man kan få vara mindre less på vissa saker?
Även om jag gläds åt det jag har så måste jag väl inte vara nöjd? Eller måste jag det?
Snart är våren här och alla pratar om vårkänslor hit och dit.
Om det fortsätter så här så vill jag hoppa av tåget med vårkänslor och gå direkt på sommarsemestern.

För då.. då.. måste ju något ha blivit annorlunda visst?

Kommentera här: