Melodifestival deltävling 1 Ö-vik

Ja då var deltävling 1 slut och det blev väl lite som jag trodde.
Ska göra min bedömning av alla bidrag för att sen avsluta med omdömet om bidragen som gick vidare någonstans.


Ola Svensson
"Unstoppable"
En inte alltför "OLA" låt egentligen och jag gillade partierna med enbart piano.
På det hela taget en klatchig pop låt som kommer att höras i radion 24-7



Jenny Silver
"A place to stay"
Kylie Minough varning. Hon koncentrerade sig så mycket på den lilla koreografin att det blev påtagligt.
Klart fulaste outfitten i dag och den passade inte ihop med rött hår.
Synd för tjejen kan sjunga.



Linda Pritchard
" You´re making me hot,hot,hot"
Snygg som attan var hon och att det är Shakira influerat gör det inte sämre på något sätt.
Hon rör sig med snygg koreografi och låten är "osvensk".



Pain of Salvation
"Road Salt"
Lugn och mysig låt. Killen har sexiga knän.
Skön låt men sen om sammanhanget är rätt visar sig.



Anders Ekborg
"The Saviour"
Årets opera influerade bidrag eller det första i alla fall.
Alltså den mannen kan sjunga men låten var så trist och numret kasst.



Jessica Andersson
"I did it for love"
En stark ballad men som inte uppfattas så stark som jag tror Jessica själv vill.
Hon är en av de vackraste kvinnor i detta land men häng på henne en gammal gardin och skönheten försvinner.
Jag undrar dock när någon ska skriva en låt till henne som är " jessica".



Frispråkarn
"Singel"
Vad ska jag säga? Ska det vara rap så ska man ha en möjlighet att förstå och höra merparten av texten vilket inte jag gjorde.
Nä We want Petter!



Salem al Fakir
"Keep on walking"
Det hörs att det är hans egen låt och det ska han ha credit för.
En mycket bra låt som inte låter som alla andra och jag blir glad över att se han spela och sjunga.

Att Ola, som alltid ser så säker ut på scenen och Salem, som är ett musikaliskt geni skulle gå till Globen direkt kom ju inte som någon nyhet.
Men jag hade hoppats lite på Linda Pritchard som jag tyckte gjorde ett bra nummer och som jag tror skulle kunna gå utomlands.
Pain of Salvation kommer att hamna i Globen dom med tids nog.
Sen trodde jag nog att Anders E skulle klampa vidare men blev glad när det tog slut här.

Ser redanf ram emot nästa veckas delfinal

Kommentera här: