Min stresströskel är förbigången för 9 våningar sen

Ja så känns det just nu.
Problemet med bilen vilket leder till att jag inte kan nå en affär vilket leder till tomt kylskåp.
Jag har 4 km enkel till affären och det bär mig emot att gå den biten men i värsta fall måste jag nog.
Reservdelen är beställd till en kostnad om dryga 900 kr, pengar jag egentligen inte har men jag får väl ge avkall på lite mat nästa vecka bara. Bilen är viktigast just nu.

Jag slits med dåligt samvete för att jag inte kan sköta jobbet som det var tänkt men mest för att en stackars människa har blivit involverad och får totalt köra slut på sig för att hjälpa mig.
Det spelar ingen roll att han ber mig att inte ha det så finns det där i alla fall.

Jag har nu testat det slagfärdiga uttrycket :
I NÖDEN PRÖVAS VÄNNEN


Men det jag har kommit fram till behåller jag för mig själv än så länge.

Jag har pratat med Mamma idag och det vart ett långt samtal men det kändes skönt på alla sätt.
Mamma är alltid mamma!!

Sen finns det ju människor som nu njuter av att se att jag har problem. Som lider av den vanliga sjukdomen av att vara skadeglad eller åtminstone vill göra sig lustiga på min bekostnad.
Jag är ledsen att behöva säga detta men tyvärr det misslyckades och så länge jag har de vänner jag har så biter inte sarkasm på mig.
Å sen är det ju så att nu var det min tur att ha otur nästa gång är det kanske just din tur till otur och då är jag så ledsen att behöva säga detta men RÄKNA INTE MED MIG!

Tjingeling

Kommentera här: