Roterar runt min egen axel

Jag tittar ut och ser solen gå ner i horisonten.
Jag tänker men vet inte på vad
Morgondagen ser ännu långt borta ut
Denna dag har en stund kvar

Jag har gjort en människa glad idag
Jag har fått en människa att känna
Men jag kan inte känna det, inte idag

Har varit sjuk i en vecka nu snart
Å är ännu ej bra
Jobbet i morgon känns väldigt tungt
Det är bara en dag sen är jag ledig två
Efter det vill jag inte tänka

Jag oroar mig helt i onödan, det vet jag men ändå..

Sitter och väntar på drycken gudarna har skänkt, kaffet
Det kan kanske ändra sinnet från djupt till vadar vänligt
Jag önskar det fanns något man kan kalla kraft kakor
En kaka eller två som ger mig den kraft jag vill ha

Jag sitter här vi datorn, ett ganska bra sällskap just idag
Snöar in på spelet Farmville och glömmer det mesta för en stund
Har en del saker jag skulle ha gjort redan igår men som skulle göras idag,
som inte kommer att bli gjorda.

Tycker jag synd om mig själv?
Nej jag vill inte se det så. Utifrån sett kanske det ser så ut.
Jag är den enda som kan påverka mitt liv, men jag orkar inte.
Jag vill bara att saker ska hända, utan att jag behöver göra något.
Det fungerar inte så, det vet jag.

Jag och only me can make it happen or?

Kan det inte komma någon bara och säga:
- Det är bra nu Maria, nu tar jag över en stund.
Var är du?

Kommentera här: