Vämebölja

Ja om man kunde önska sig en bättre morgon än den jag hade i morse så skulle jag definitivt göra det.
Jag åkte hemifrån i godan ro, efter att ha kommit halvvägs så ser jag temp mätaren på bilen fara upp på rött på ca en sekund. Jag stannar bilen och låter motorn kallna innan jag tuffar vidare.
Hade ingen vätska med mig illa nog.
När jag väl kommit till Norrtälje och fem meter innan macken dör bilen och jag tänker: jaha det var den bilen det.
In på macken och köpte glykol som var färdigblandad.
Öste fullkomligt i vätskan i bilen.
Väntade en stund och provade sen att starta... den gick igång och där kom värmen också.
Den höll sig i temperatur och inga konstiga ljud hördes mer än dom som brukar låta.
Åkte till jobbet
Åkte hem och den höll.

Ja jag vet jag behöver en ny bil men jag varken kan eller har råd att köpa en.
Jag har andra saker jag måste lägga pengar på.
Men jag vet vad felet är och det ska jag fixa bara det blir lite varmare.

Väl hemma så blev det korv stroganoff
och nu en stor kopp härligt nybryggt kaffe.

Kommentera här: