Kärringen mot strömmen

Det kan vara svårt att förstå.
Det kan vara svårt att acceptera.
Men jag gillar verkligen inte den period av året vi är på väg in i.
Det spelar ingen roll vad alla säger att det är skönt att det blir ljust och varmt och allt annat.
Jag tycker inte om sommaren, våren kan jag väl kanske överleva men sen...
Jag är en vintermänniska.
För mig är energin på topp under de mörkaste månaderna på året och kreativiteten finns.
Nu när snön smälter och ljuset finns så mår jag inte bra.
Håglös
Trött och vill bara sova.
Orkar inte göra något
Vill inte göra något
Kan vara svårt att förstå vilket jag accepterar.
Tyvärr accepteras inte ett sådant beteende i allmänhet.
Jag fr ofta kommentarer: Men nu är det ju så skönt men slipper bylsa på sig kläder, fåglarna sjunger, takdropp och man kan sitta ute på serveringar.
Så här ser jag det:
Gräset luktar ruttet
Fönstrena är smutsiga
Dammet syns
Trängas vid uteserveringar
Fåglarna väsnas en massa
Å tomten måste fixas
Snart ska gräset klippas
Bilen tvättas
Å jag svettas.

Visst finns det ljusglimtar även för en sån som mig
Motorcyklisterna dyker upp
Killarna klär av sig
Jag kan köra fort med bilen
Jag kan grilla ute

Men jag må vara mot strömmen och ingen kan ändra det.
Det som är synd är att jag inte får vara det för ALLA ska gilla denna del av året.
Jag orkar inget, vill inget och tänker heller inte försöka gilla det.

Jag älskar vintern.
Å får jag höra något gnäll nu över myggor som bits, läskiga spindlar som dyker upp, solbränna som svider, getingar som finns i saften, svetten som rinner, huset som ska målas, varma arbetskläder, heta bilar ja då kommer jag att skaka på huvudet för det här som kommer älskar NI inte jag.

Kommentera här: