Åker jojo

Jag åker jojo mellan allt jag ska göra och det jag inte vill göra just nu för... sen kommer det en dålig bortförklaring.
Planeringslistan är min bästa vän där står allt jag ska göra och bara idag har jag lyckats pricka av 3½ punkt.
Lite snö kom i morse och då satt jag stilla vid fönstret med kaffet i muggen och bara tittade och njöt.
Tänk så jag älskar denna företeelse med snö och tänk hur lite jag kommer att få av den varan sen.
Men jag kommer ju att åka dit där den finns så klart.
På jobbet är det oroligt bland alla kan man säga. Omorganisationer gör att många är oroliga för framtiden och det märks så tydligt. Det lugnar sig säkert efter i morgon då ett avgörande beslut skall vara taget.
Jag tittar på och försöker stötta de som behöver stöd.
Vid middagen pratades det tatueringar och en av sönerna vill ha en spindel på skuldran.
Jag vill ha ett band om foten.
Men det får vi ta sen eller nångång.
Det är fint med tatueringar om dom är placerade rätt och är välgjorda.
Åh nej upptäckte nyligen att kaffet är slut.. PANIK!
Affären stängd...
Får bli te istället.
Tea Time

Kommentera här: