Att veta att men inte hur

Tillägnas någon det berör:
Oki det var väl inte så bra.. då men det var ju då det, nu är en annan sak, en annan situation och jag är lite annorlunda. Är du det?
Har du stannat i det?
Jag vet var du är men inte vad du gör och vad du tänker.
Jag vet att du inte glömt för det har du bevisat men ska jag behöva oroa mig?
Finns det något jag kan göra egentligen, jag tycker jag gjort allt jag kan.
Vad händer om jag går vidare, kan du gå vidare eller gäller det fortfarande det du sa förr?
För min del överlever jag säkert det mesta men det finns ju andra.
Vad kan jag göra mer än att berätta min historia för dom som jag litar på.
Ingenting och vad kan dom göra?
Pressen och den inre stressen är nästan nog nu.
Gå vidare!
Ja jag vet att du kan göra vissa saker men jag tror jag bestämt mig för att nu får det vara nog.
Jag vet att jag kan säkert göra något åt det men vet fan inte hur.
Vem är du att bestämma indirekt över mig?
Alla människor har rätt att göra som dom vill och det har jag med men törs man lita på det?
Alla dessa om.. om .. om vad ska jag göra med dessa om?
Ska man gå till kamp eller bara abdikera för situationen det är två val och som det är nu så bestämmer du över mig men jag vet hur länge du ska få göra det och det är inte lång stund.
Om jag bara visste hur.
Det här inlägget handlar inte om mig som skriver, har ingenting att göra med mig egentligen om det inte hade varit för att jag bryr mig och vill göra något men jag vet inte heller hur.

Kommentera här: