Stolt insnöad morsa

Kan man säga att det blev av ovädret.
Sonen fick åka en vända runt halva Uppland innan han kom hem.
Han slutade kl 16 och hans buss skulle ha gått kl 17 men den var inställd så det blev två andra bussar och han kom hem 19.30.
Så duktig var han för dessa bussar och den väg han blev tvungen att ta har han inte åkt förut så jag skrev hela resplanen via sms och sen var det min tur att ta bilen den sista biten för att hämta han.
Så himla duktig var han!
Min lilla grusväg var inte plogad av bonden som äger den men jag har ju en liten traktor till bil så den tog sig fram ändå.
( I skrivande stund passerar bonden utanför och plogar)
Detta får mig varje år att tänka på då jag bodde i Luleå. Där uppe krävdes det en meter snö innan problemen kom och här behövs det bara max tio centimeter innan hela vägnätet havererar.
Men oj så fint det har blivit ute, jag var ute en stund och skottade och njöt i fulla drag av denna vita företeelse som kallas snö. Tyvärr orkade jag inte skotta en längre stund för jag började hosta men grabbarna ska ta tag i det i morgon har dom sagt.

Kommentera här: