Livet är tufft mot dom tuffa

Det är inte lätt att leva och det ska det nog inte vara heller för livet är en kär gåva som man ska förvalta på bästa sätt.
Men när ingenting går som man vill, hur gör man då?

 

Just nu sitter jag i soffan och funderar och funderar men kommer inte fram till någonting egentligen.
Ibland får jag en känsla av : Jag skiter i allt!
Ibland vill jag bara skrika: Dra åt helvete!
Å sen ibland så glimmar det till och jag säger för mig själv: Kom igen nu! Du vet ju vart du ska och hur du vill ha det!

 

Jag ska minnas denna tid i livet och lära av den när den väl är över för denna erfarenhet vill jag ta lärdom av.
Jag ska minnas de vänner och de personer som hör av sig och bryr sig.
Jag ska finnas för dom när det är deras tur att må skit, för det gör väl alla någon gång?

 

Skickade ett mail till mamma. Mammor är dom som står en närmast i vått och torrt. Mammor kan ta skit och ändå älska. Mammor kan komma med goda råd och hjälpa.
Min Mamma är precis så nu väntar jag bara på ett svar, ett gott råd eller ja vad som helst.

 

Jag hatar verkligen kommentaren: Ryck upp dig!
Jaha hur då? Kan man få ett tips eller två?
Jag hatar även detta: Det blir bättre...ska du se..
Jaha ja det kanske det blir men i min värld, just nu i denna stund så känns det verkligen avlägset.
Tycker jag synd om mig själv?
Nä inte särskilt, går man med i leken får man den väl tåla. Eller?

 

Jag vill bara att ni ska förstå att även en sån som jag kan bli less och ha mina dippar.
Jag försöker ställa upp på allt och alla men åsidosätter mig själv lite väl mycket och då.. hamnar jag i detta.

 

Det positiva med att vara lite nere är att jag får en annan syn på människor.
Jag vurmar för dom som har det svårt och spottar på dom som tror att lycka ligger i pengar och snygga bilar.
Jag älskar vänner som vet vad jag talar om och kräks på dom som tror att det aldrig kommer att hända dom.
Jag respekterar dom som vill komma med goda råd och föraktar dom som tycker det är jobbigt med människor som mår dåligt.

 

Men en kaffe på det här vore gott!

Kommentera här: