Steg framåt på alla sätt

Idag sov jag så länge. Vaknade till av telefonen 10.45 ca och det var älsklingen som tyckte att nu räcker det med sovtid. Jag delade inte riktigt hans inställning kan jag säga men snäll som man är gick jag upp.
Efter lite kaffe och steg räknaren på var det dags att ta itu med dagen.
Har ringt om jobb.
Till Helsingborg och fått ett namn på den jag ska prata med men han är borta hela veckan så det blir till att skriva mail istället.
Till Fosie och hamnade hos deras centralvakt. En mycket trevlig man pratade jag med, förklarade vem jag var och varifrån jag kom och sen... pratade vi om jobb och vad som hänt och han var hur nyfiken som helst.
Tänk nu om jag inte var den jag sa att jag var utan hade onda avsikter?
Ja då hade jag vetat en del om Fosie i nuläget men nu är jag den som jag är och ingen skada skedd.
Där blev jag kopplad till någon som inte kunde svara och lämnade ett meddelande.
Bollen är i rullning på allvar nu och det känns så skönt!

Kommentera här: