Strong!

Efter en helvetes natt med tårar och drömmar så är jag glad att den är slut och att jag får vara vaken.
Har ätit frukost med sonen som lyckades försova sig. När jag tittade in till han sova han som en bebis. Då kom tankarna tillbaka när dom var små och stod där i spjälsängen med nykissad blöja och bara skrattade åt min morgonfrisyr.
Idag är det jag som skrattar åt deras morgonfrilla.. payback time.
Vi åt frukost ihop och diskuterade allt mellan himmel och jord men mest den nya skolan, nya orten och allt annat nytt som komma skall.
Regnet öser ner så att gå ut står inte på önskelistan över idag.
Tänker på en väninna som just nu går ett program för att hon ska bearbeta dåtiden.
Hon är stark som fan som dels vågar och orkar gå detta program och sen också för att hon berättar om det.
Imponerande kan jag säga och i det inkludera allt.
Att ta tag i sådant som ligger i dåtid men ändå påverkar nutiden är bland det svåraste man kan göra.
Det har ju liksom redan hänt och man kanske säger: - Spelar roll det kan jag inte göra nåt åt nu iaf.
Det är fel det kan man. Ja inte händelserna i sig men hur man har blivit i och med dessa händelser kan man visst förändra och måste i vissa fall förändra för att inte själv bli offer för dåtidens händelser.
Jag ska läsa om vad det är hon går igenom så att jag åtminstone kan förstå och stötta om det behövs.
That´s my mission for today!
1 Towe:

skriven

Tack Maria!

Ja jag är kanske inte stark, men MODIG. Det är tufft att böka runt i barndomen och försöka få förståelse och eventuellt förlåta. Det är mycket tandagnisslan och sorg och tårar längs med vägen. Men jag säger som Le Marc: Jag ska gå hel ur det här!

Puss

2 Maria J:

skriven

Jag kan förstå att det är tufft men jag tror att det har varit tufft tt leva med det också. Du är tuff! Å jag vet att du kommer att gå hel ur detta och bli mer hel än någonsin.



Kramisar

3 Towe:

skriven

Du är fin du Maria!

Saknar dig!

Hoppas jag får se dig snart igen.

KRAM

Kommentera här: