Lektion 1 för MC

Så då har jag genomfört första lektionen på MC.
Körde själv till banan, spänd som en fiolsträng.
Där fick jag sen puttra runt banan och känna på motorcykeln lite.
Växla upp och ner, bromsa för att sen starta i motlut och krypköra.
Start i motlut var inga som helst problem men jag är lite för försiktig när jag växlar och vinglade lite till en början när jag skulle krypköra fram.
Läraren gick bredvid och jag fick inte passera honom utan skulle hålla samma fart.
Ja fart var väl synd och kalla det, han gick väldigt långsamt men efter en stund gick det bättre, bara jag slappnade av.
Sen fick jag lära mig att bromsa på olika sätt.
Behöver träna mer på det ska jag säga det är betydligt svårare än med bil.
Å sen bromsade jag för hårt men stannade gjorde jag och sen tippade jag... bara att skratta :)
Kul var det och nu vill jag träna mera.
Men så klart nu när jag har tid så regnar det!
Så jävla typiskt!
1 Penny:

skriven

Designutlottning på bloggen!

Var med och tävla om en enkel rosa design.

Läs mer på peennys.blogg.se



Ha en bra dag!

Kommentera här: