Danmark tur och retur

Jag och en väninna samt min sambo tog båten över sundet till Danmark igår.
Sambon köpte två ostar over there.
Föga anade jag då vilken stor uppståndelse dessa ostar skulle skapa.
Uteservering i Helsingör med trevligt folk och bra musik samt ett par ostar.
Båten över till Sverige med två ostar.
Äta pizza som var så rykande varma att de brändes och bredvid oss låg dom... de två ostarna.
Promenad ner på stan med två ostar i en påse.
Live musik på ett inneställe och två ostar som gjorde sitt bästa för att bli möra.
Taxi hem med ostarna i tryggt förvar.
Ostarna fick sova i kylskåpet till i morse... då... skulle dessa avsmakas.
Goda var dom och jag är stolt över sambon som inte glömde ostarna på hela dagen igår.
Idag blev det handla mat, godis, film och fler brädor till trädäcket. Dessutom fick jag en bok som ska ge mig inspiration till min vinterhobby... betonggjutning.

Kommentera här: