Farliga arbetsplatser

Det finns så många instanser som listar sveriges farligaste arbetsplatser men då räknar man utifrån olyckstillfällen i mångt och mycket.
Att ständigt arbeta under hot och våld är svårare att mäta.
Facket skriker på mer personal.
Samhället skriker på hårdare straff och mindre "daltande".
Dom som "bor" på arbetsplatsen skriker om "visad respekt".
Det är en svår ekvation om det skall tas hänsyn till alla inblandade.
En sak är säker: Jag är glad om jag kan åka hem från jobbet oskadd men jag skulle så klart önska att det inte vore tur om det händer utan att det skulle vara en självklarhet.
Olyckor händer och det är svårt att gardera sig helt mot men att spela med sitt eget liv varje dag utan att tänka på det är svårt att förstå.
Jag älskar ändå det jag gör och vill fortsätta göra det men jag ser hur hårt det börjar bli och hur svårt det är att göra något åt. Men vill man så kan man grunden ligger i förståelse för yrkesrollen och inte ta oss för givna.

Kommentera här: