Söndag 18/9

Svårt att hitta lämplig rubrik så det fick bli datumet. Tråkigt ja det är möjligt men det är svrt ibland att få ihop det.
Ledig helg, trist väder så det har funnits möjligheter till att ordna saker i hemmet som skulle ha gjorts för längesedan.
Igår var vi ner på stan en sväng för det var något som kallades Höstyra där.
Yran vet jag inte var den tog vägen men höstväder var det.'
Gick runt och kollade folk och sen tog vi en kaffe.
När regnet började åkte vi hem.
Idag har vi varit på återvinningen med gamla mjölkförpackningar och skräp. Pantat petflaskor i massor, ja 169 kr blev det denna gång :)
Satt och läste tidningen, de lokala och tror på fan att jag skulle bli irriterad!
Det slår aldrig fel.
Jay Smith har gjort det igen. Varit påverkad under konsert!!
Trött jag blir på såna människor.
Tror han är någon världsstjärna som kan bete sig hur som helst.
Som jag skrev på facebook: Klipp dig och skaffa ett jobb men framförallt lägg in dig för behandling!
Ungdomar idag behöver INTE en artist som drogar!
Nu till något roligare...
Jag har börjat kolla över detta med sparande, konton, fonder, räntor och ekonomi.
Låter det tråkigt?
Ja det tyckte jag innan jag började kolla lite närmre.
Under alla år har man varit ointresserad av detta och det är ju synd för hade intresset funnits så hade jag haft mer i plånboken idag. Men nu ska jag börja intressera mig för detta och förändra situationen.
Upprinnelsen till detta var ett TV-Program.
Svenska miljonärer.
Jag såg det igår och blev lite nyfiken på hur vissa lyckas förvalta sina pengar till enorma summor.
På den vägen är det.
Sen måste jag berätta och citera en deltagare i det programmet han sa så här om sin fru:
"Min fru är definitivt inte billig i drift men det är en av dom saker jag älskar med henne!"
Å sen köpte han ett slott till henne.
Så där ja!

Kommentera här: