Organisation eller hur olagligt det kan vara att vara kissnödig

Det finns få saker som gör min sambo upprörd.
Datorn är en sån sak men också väldigt oorganiserade månniskor som har till yrke att vara just organiserade.
När vi var på konserten med Joddla med Siv så blev min sambo tvungen att kissa.
I och med att det serverades öl inom konsertområdet så är ju inte det så konstigt.
Alla ställen där det var meningen att man skulle kunna uträtta sina behov låg så klart utanför detta område som var inramat så fint med kravallstaket.
Sagt och gjort han går iväg för att besöka kisstället.
När han väl kkommer fram till poliser och ordningsvakter på väg ut från området får han inte gå ut.
Han ger då förklaringen att han måste kissa.
- Nä du får inte gå ut!
Han går då tillbaka till mig redigt irriterad redan då och jag säger att han ska försöka vid den andra in/utgången.
Han går iväg igen.
Vad som sedan sker får jag höra om långt senare.
han hade efter många om och men fått komma ut från området för att kissa men.....
Han får inte komma in tillbaka!
Det uppstår en ordväxling om huruvida polisen kan stoppa folk från att komma in som redan varit där inne.
Enligt polisen så har yttre befäl bestämt att det redan är för mycket folk därinne och då får man inte släppa in fler.
Men då hävdade min sambo att om 25 går ut så kan ju 25 gå in och att dom kan organisera så att utgång sker på ena sidan och ingång sker på andra sidan och hålla koll på hur många som går ut respektive ska släppas in.
Nä så enkelt ska vi inte göra det för oss.
Det var en man där som hade sagt till sin komois att vakta hans barn medan han gick och kissade HAN fick inte komma in till sina barn igen!!!
Min sambo kom då med förlslaget att han kunde kissa i en mugg eller inne på området men att han med största sannolikhet skulle bli arresterad för det då.
Han kom ut och till slut kom han in lagom när hela konserten var slut och hans festhumör var sänkt till botten.
Jag kan bara tänka mig vad han sa till dessa poliser eftersom dom bett han lugna ner sig.
Nu till saken att denna konsert var i förhand utlovad att bli den mest besökta så varför inte organisera släppen ut och in redan innan konserten?
Att inte få kissa på två timmar är det oki?
Sälj gärna öl till folk men sen får ni allt hålla er från att kissa.
Det var inte bara på scenen denna kväll det fanns bönder, nä dom var klädda i gula västar också.
Jag gjorde mig beredd på att hämta ut han från arresten denna kväll men det gick ju bra denna gång.
Nu ett tips till polisen som stod där.... möt inte min sambo på stan om ni inte är villiga att diskutera saken vidare, gör som ni brukar, undvik mänsklig kontakt såvida ni inte vill använda det som finns i bältet.
Är det konstigt att dom inte är omtyckta?
Smidiga nä inte värst va?

Kommentera här: