Semester dag 6/ Karneval dag 3

Nu jäklar är vi inne på karnevalens sista dag och höjdpunkten Joddla med Siv.
Ja det är en grupp som är oerhört poppis i skåne. Men innan vi kommer dit så finns det lite annat.
Idag skall Lisa Miskovsky uppträda i kyrkan. Inte intressant men det som är lite anmärkningsvärt är att alla artister kan man lyssna på gratis. Utom Lisa, hon tar inträde. Om det är för att hon ska vara i kyrkan vet jag inte men om man tänker efter så betalar många av oss kyrkoskatt och den borde ju kunna täcka även denna lilla artist?
Nåja jag är inte intresserad av henne iaf.
Jag såg på Mary N´Diaye, hon var med i The Voice och intog scenen som en riktig stjärna.
Hon är liten, väldigt liten men hon har en stor potential att bli en stor stjärna.
Jätteduktig!
SEn var det till att inta lite mat och driva runt på stan för att sen kl. 21 gå till nostalgitältet och lyssna på pedalens pågar.
Som gjort för att dansa OM det inte hade varit för att det var knök fullt och att arrangörerna skulle envisas med att ha bänkar att sitta på överallt så dansgolvet var obefintligt.
Trist och det var bara att dra vidare...
Så blev klockan då 22.00 
Joddla, joddla, joddla skanderade publiken.
In kom några rednex herrar och drog igång och hela publiken hoppade och hoppade och hoppade.
ja hur ska man annars dansa till denna musik? ;)
Det var drag och det var ös... och det var bönder som sjöng.
Själv stod jag och väntade på att klockan skulle bli 24.00...
Å det blev hon!
Kee Marcello, f.d gitarrist i Europe på det glada 80-talet.
En gur på gura.
Å jag headbangade för allt vad tygen höll.
Regnet öste ner men jag rockade av allt det fettet jag hade.
Han är så bra!
Ont i ryggen, träningsvärk i nacken och trött, dags att sova.
 
 

Kommentera här: