Desperation- panik

I betydelsen förtvivlan, hopplöshet, misströstan; ursinne, raseri
Det fick jag erfara idag, inte jag själv som hade dessa känslor men någon annan.
Förtvivlan över hur livet ser ut just nu och även hur det har varit.
Hopplöshet genom att inte kunna se en lösning på problemet, tycka att allt är för svårt fr att klara av.
Misströstan för att inte kunna klara av och inte tro på att lyckas med det som behövs för att få en lösning på problemet.
Ursinne över att inte kunna lösa allt på en gång utan egen medverkan utan att vilja att andra ska lösa det åt en.
Raseri fick jag inte erfara innan jag gick och jag hoppas att dom som var kvar slapp det men jag anade att det kunde bli så framledes.
Att få erfara och möta desperation i alla dess beståndsdelar är allt annat än lätt och att veta hur man ska handskas med det är ännu svårare.
Jag visste helt enkelt inte vad jag skulle säga till slut för att lösa situationen just för stunden.
Det var en svår dag.

Kommentera här: