Ordförrådet stärks genom tv tittande

Det lärde jag mig igår.
Gubben min satt och såg på hockey och herregud va mycket ord han kan!
Det Leif Boork inte fick heta kan jag inte stava till och han svor så tungan blev svart.
Domarna var inte vatten värda och då menar jag utan kolsyra.
Det kallar jag inlevelse!

 

Jag försöker följa rättegången i Norge genom att läsa vad som avhandlats och ja jag tycker det är intressant.
Det är hemskt det som hänt och det är väl kanske det som gör det så intressant.
Det är många frågor man har som sakta men säkert besvaras under rättegången.
Hur kan man göra en så sak?
Det räcker nog med att man tycker att det man gör är rätt och att man har en roll i det som händer.
Bygger man sitt beteende på hat så kan man göra saker som är så morbida att man häpnar.
Är han dum i huvudet?
Nej det tycker inte jag för då kan man inte genomföra en sådan aktion med den planeringen som krävs.
Är han empatistörd?
Ja helt klart, utan känslor finns inget stopp.
Skulle man kunnat förhindra det?
Nej det tror jag inte. Det är ingen som tror att såna människor finns i vår närhet förrän dom visar sig.
Det är hemskt det som hänt och jag hoppas att han är ensam om att vilja göra såna saker.
Nä det finns fler tyvärr och det jag tycker är minst lika hemskt är att det finns dom som avgudar Breivik för det han gjort.
Han sätts på piedestal av vissa sjuka individer och blir en idol för en del.
Det är minst lika sjukt som det som hänt.
Jag tycker det visar lite hur naiva vi är i Norden, igen.
Ingen trodde väl att vår statsminister och utrikesminister skulle dödas.
Lika lite som denna händelse trodde vi att det skulle ske nångång.
Nu har det gjort det och man kanske ska börja ta politiska/fanatiska/idiotiska utspel på allvar!
Jag hoppas han döms till psykvård mest för att han själv inte vill det och även för att vara hjärntvättad måste kunna vara en diagnos.

Kommentera här: