Trafikvett 2

Idag har det regnat smådjävlar för att säga det milt. På vägen hem fick jag mig ett gott skratt i trafiken. En gubbe körde före mig i en cabriolet som tydligen inte hade en sufflett. Det torde bli ganska blött i regnet men gubben hade en skinnmössa med flärpar så... ja jag ligger bakom den bilen iaf och det går i ca 70 pga mycket vatten på vägen. I omkörningsfilen kommer då en långtradare glidande i 90. På just den sträckan jag kör finns det ett avsnitt som är så slitet att det blir en mindre sjö om det regnar och just där passerar långtradaren cabben.... svoooosch... så driver han upp en våg av vatten som går.rakt över gubben i cabben... han ruskar lite lätt på huvudet och bilen är fylld med 200 liter vatten. Jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig! Trafiken kan vara skoj ibland. :)

Kommentera här: