Omtumlande vecka

Möten med överheten, hopplöshets känsla och ilska.
Så började veckan på jobbet.
I nöden prövas vännen, det uttrycket är testat to the limit och nu vet jag vilka jag kan lita på och vilka jag borde ha lämnat för längesedan.
Det känns så skönt när man har kollegor som ställer upp i vått och torrt och inte dömer mig utan gillar mig för den jag är.
Vi är en stark 4:a och ska så förbli även om vi nu är omplacerade.
Det kändes jättejobbigt att lämna sina kontaktgubbar vind för våg och kliva in i något nytt.
Men nu med lite distans till det och det välkomnandet jag fick så känns det mer än ok.
Jag väljer att lyfta det som är positivt med denna omdaning och börjar helt enkelt på ny kula.
Något klokare och mer stärkt än nånsin.
Jag vägrar springa med osanningar bakom någons rygg men tyvärr tänker inte alla på detta sätt men å andra sidan kan jag gå med huvudet högt och ryggen rak genom korridorerna medan det finns dom som helst borde gömma sig.
 
Det börjar närma sig uppkörning för mc och jag tror på mig själv så jag tror att jag kommer att klara det på första.
Sen kan jag köra själv :)
 
Hösten börjar närma sig och då fylls jag av energi, jag dras inte ner av höstmörkret eller att löven lämnar träden för jag är en vintermänniska och det är nu jag lever.
Det kommer att hända så mycket skoj denna höst och jag är så förväntansfull.
Men nu ska jag kolla på motorcyklar på teve....
 
 

Kommentera här: