En tidig söndag

Idag ställde jag klockan för att komma upp i lagom tid till att se herrarna köra 5-milen. Det gick väl lite som jag tippade även om svenskarna låg stundtals bra till.
OS är snart slut och det är inte mycket jag inte kollat på men så är det ju bara vart fjärde år och det tillhör ju traditionen.
Idag är det Tre Kronor som ska försöka tvåla till Canada i finalen i hockey, jag längtar :)
För övrigt så har vi haft semester en vecka på Kanarieöarna vilket var skönt och jag har samlat på mig lite mer energi.
Apropå energi så ska jag ta mig till en läkare nästa vecka för att ta reda på hur jag mår. Mitt stora problem just nu är att när jag sitter och äter middag eller lunch så blir jag oerhört trött redan innan maten är uppäten. Det är så illa att jag skulle kunna somna vid bordet. Det tar väldigt mycket energi att äta och det känns inte helt rätt.
Jag läste på nätet om andra som har samma problem. Där fick jag tipset att gå en kortare promenad direkt efter att jag ätit, vilket jag provat och det hjälper lite men förbränningen är så stark att när jag kommer tillbaka efter 10 minuters promenad så är det dags att gå på toa och då har maten passerat.
Detta ska jag som sagt träffa läkare om.
 
Numera är det officiellt att det är vår i Skåne.
Jaha och?
Bryr jag mig? Nä inte nämnvärt, det har ju varit höst i fem månader.
 
Nåväl nu är det kaffe och sen börja ladda för hockey ;)

Kommentera här: