Landet Deverry / Katharine Kerr

Hela serien är indelad i akter och jag lägger varje akt i ett inlägg.

AKT 1
Antal böcker: 4
Genre: Fantasy

Handling: Landet Deverry- en keltisk fantasyvärld. Där bor Jill, en flicka som kan se vildfolket som ibland lämnar sitt osynliga rike för att komma till den synliga världen. Hennes far Cullyn tror inte ett dugg på henne för i hans värld härskar svärdet och han är ivrig att tjäna pengar på att slåss för olika herrar.
En vacker dag möter dom en vandrare som vet allt om örter men även allt om framtiden...
Vi får möta Rhodry som lever i landsflykt som silverdolk och även dweomermästaren Nevyn.
Alvernas och människans vägar är på väg att mötas..

Del 1  Del 2  Del 3  Del 4

 Vad tyckte jag? När jag väl fått grepp om var serien börjar och startade att läsa så var jag fast. Vissa av böckerna har jag läst på engelska då dom har varit svåra att få tag på på svenska. Otroligt beskrivande av huvudpersonernas karaktärer som genast fastnar i minnet. Spännande och fartfyllt och väldigt överraskande.
Detta var akt 1 i nästa inlägg kommer akt 2.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Turn the page

Books,books and books

RSS 2.0