Privatliv vs arbetsliv

Det sägs att vi har två liv. Ett privatliv och ett arbetsliv.
Hur gör man då om man bara vill ha ett av dessa liv?
Säger upp sig säger en del.
Ja om det är det livet man inte vill ha.
Om man inte vill ha privatlivet då?
I arbetslivet gör man en bra insats, man får feedback och man får se resultatet av både dagliga och lite längre insatser.
Man får lön för arbetet.

I privatlivet får man ingen feedback.
Gör jag en bra insats?
I privatlivet finns alla problem som man måste reda upp.
Är man dessutom ensam vad har man då för privatliv?
Jag känner faktiskt att jag skulle kunna säga upp mitt privatliv.
Jag tjänar inget på det
Jag ser inget resultat och jag jobbar oavlönat.

Ledighet för mig är en pina, det enda positiva jag kan se med att vara ledig är att jag får sova så länge jag vill men det är ju också en sanning med modifikation.
Då kommer ju det där jag skrev här ovan, oavlönat skitjobb.

I´m a workaholic!
1 Towe:

skriven

Gillar din blogg, gillar dig, ta hand om dig!!! kram

Kommentera här: