Spontanitet

Som sker utan yttre påverkan, som äger rum mer eller mindre av sig självt.

Det är ett ord som stämmer rätt bra in på mig.
Jag är spontan i det mesta.
Jag kan spontant prata med folk, spontant shoppa och spontant komma på saker att göra.
Allt behöver inte ske med ett visst tänkande innan eller en viss planering.
Sen har vi att vara impulsiv
Som väldigt lätt eller ofta ändrar avsikt, sinnestillstånd eller kroppsposition
Men detta är ju en definition på mig också.
Jag kan handla impulsivt, agera impulsivt och det är bra ibland men dock inte alltid.
Tänk först och handla sen är ett bra ordspråk men ibland gör jag inte det och då får man ångra och göra om.
Dessa två egenskaper skapar mig.
Ibland till det goda och ibland till motsatsen.
Att nysa på grund av en färkylning jag har nu är både att handla spontant och impulsivt för jag behöver varken tänka innan än mindre planera det.
AAAAtjjooo!


Kommentera här: