Hur fungerar....

Sitter ibland och funderar hur lathet fungerar.
Vissa människor inklusive mig själv är lata ibland och vissa är lata jämt och sen vissa visar sig aldrig lata.
Så ä det ju men...
När jag är lat så drabbar det oftast bara mig själv för jag är nästan aldrig lat på saker som kan påverka andra.
Ta till exempel träning det är jag lat med, det erkänner jag. Jag har svårt att ta tag i det, skjuter upp det och hoppas att det någongång slår helt slint och att jag börjar träna.
Men om det påverkar andra, hur tänker man då?
Mår man bra av att veta att om jag inte gör detta så måste någon annan ta tag i det eller är det så att man inte tänker så ens?
Hur känns det att gå hem efter en arbetsdag och man vet att man inte gjort det som skall göras?
Jag vet att jag får dåligt samvete när jag inte gjort det jag ska för någonstans har jag ju tagit på mig detta jobb.
Jag vill inte belasta någon annan med mina arbetsuppgifter. Jag vill inte att någon annan ska få göra det dubbla för att jag inte gjort det jag ska.
Vet man om att man är lat överhuvudtaget?
 
Nä jag förstår inte det men en sak förstår jag och det är att det blir en källa till irritation och det vill inte jag vara upphov till.
Så därför går jag och lägger mig nu så jag kan göra det jag ska i morgon.
Träna ska jag inte göra i morgon men det lider ju bara jag av.
 
Tjingeling!
 

Kommentera här: