Karneval dag 4

Måndag 8/7
We wanna rock!
Temat för karnevalen denna dag var rock.
Hård, pudel, provokativ och klassisk.
Vi åkte bil in för att höra Aces of Rock.
 
 
Dom spelade allt ifrån Europe till Metallica och ja ganska bra faktiskt.
Tyvärr måste jag säga att även om dom hade spelning kl. 21.00 så var den s.k rockpubliken tamare än publiken på Lasse Stefanz spelningar.
Klar besvikelse att ändå så många klätt sig regelmässigt med nitar, bandanas och trasiga byxor tillika trasiga nätstrumpor och ändå fick dom inte rådhusklockan att stanna av trycket.
Men jag fick en riktig rockfeeling då en man tömde sitt ölglas över mina byxor och skor.
That´s the way to do it :)
 
Efter lite rock så gick vi iväg till utomhusbion som kvällen till ära skulle visa musikalfilmen Grease.
 
 
Eftersom gubben skulle upp och jobba dagen efter så blev vi inte kvar till slutet men det var mysigt den stunden som var och jag har aldrig varit på en utomhusbio så för mig var det extra mysigt.

Kommentera här: