Slaveriet är inte avskaffat

Rösterna skallar mer fritid till alla!
Nä inte riktigt men det gäller mitt arbetsschema som inte är vad man kan kalla hälsosamt just nu.
Jobba sex dagar och bli ledig en dag för att sen jobba tre dagar till.
Sena kvällar och tidiga morgnar om vart annat.
Familjen som behöver ett foto på mig för att veta vem jag är.
Lönen som inte är rättmätig med arbetstiden och insatsen jag gör.
Visst jag kan byta jobb men jag trivs med jobbet jag gör, det ger mig så pass mycket och jag vet inte vad jag annars skulle göra.
Men vi som gör detta jobb för att hålla samhället i schack borde inte utnyttjas så här.
Vi får inte strejka annars hade väl det varit en möjlighet.
Nya scheman skall göras i höst som sen ska börja gälla nästa år.
Vi behöver få regeringen att fatta att vi behöver mer pengar och mer anställda!
Det kastas in pengar till alla möjliga andra jobb men dom som sitter i änden av kedjan får fan ingenting.
Fast vi kan ju kanske minska på antalet inneboende och släppa ut en del som kostar väldiga summor per dygn?
Det låter som en billig lösning för oss så kan andra i samhället få jobba skiten ur sig.
 
Inte nog med det.
Nu har dom invaderat vägarna, nu är dom här och stör trafikordningen.
Vinglar och far och kan inte parkera.
Ja jag pratar om " tattar termosarna"
Dessa vita saker som sitter kättrade bakom Svenssons bil.
Vi hade i alla fall tur med vädret..
Ja husvagnar borde förbjudas på motorvägarna, dom ska flygas in till campingarna och sen bli stående där tills snön faller då kan dom flygas tillbaka.
 
Nu jävlar är kärringen gnällig!
 

Kommentera här: