Skitsnack

Att snacka lite skit är väl inget att skriva om?
Nä det gör vi alla till och från men detta handlar om att snacka skit bakom ryggen.
Alla har väl någongång blivit utsatt för det och det känns lika illa varje gång.
Svårt att släppa det, irritation, förbannad blir man även om det enda rätta är att skita i det.
Jag sitter inte här och säger att jag inte snackat skit om någon för det har jag säkert men en skillnad vill jag se och det är att när jag blir konfronterad med det så kan jag ofta förklara varför, vad som sagts och i vilken situation och ännu viktigare att jag kan säga:- ja det har jag sagt !
Ofta tar jag det med personen i fråga men ibland händer det att även om personen vet och jag har sagt det till den det berör så vänder andra på det och när det sedan passerar mig för andra gången så stämmer det inte.
Sen är cirkusen i full gång.
Nåväl....
Men när man inte sagt en sak och det sedan kommer fram då..... blir jag jävligt förbannad, ledsen och försöker hitta en rimlig förklaring på det som hänt.
Det gör jag nu... men vad tjänar det till? Jag fattar ändå inte även om jag har mina misstankar.
Om någon kommer till mig med skitsnack så ber jag den personen att ta det " up in the face" eller för evigt tiga.
Sen vet jag ofta om det som sägs är sant eller inte för den det pratas om kanske jag känner och kan då sovra och veta att nä det har inte den personen sagt eller gjort.
Det måste finnas någon form av rimlighet i det som sägs... 
Så till dig som nu snackat skit kan jag säga att du är anomym idag, i helgen kanske men en dag vet jag vem du är och jag hoppas för din egen skull att du då kan se mig i mina svarta ögon och då säga att ja jag snackade skit om dig för att..... osv.
OM du inte kan det bör du tänka på vad du just gjort och sagt och fundera också ett par varv på vad du ska göra när sanningen kommer fram, för det gör den alltid.
Dessutom kan jag med säkerhet säga att du lyckades inte köra in kilen tillräckligt, jag är inte så lättlurad.
För att säga det enkelt.. du snackade med fel person!
Att du själv är bitter och misslyckad, tyvärr det kan jag inte göra något åt.
Att du själv mår så dåligt att du måste använda mig som en jävla ventil, är trist för dig.
Att jag är jag kan inte ens du ändra på.
Tyvärr måste tilläggas att du gett dig på helt fel person men jag tycker lite synd om dig för det kommer att bli ensamt för såna som du.
Å en sak till, jag kommer inte att snacka skit om dig för det finns inte ens något att säga,du betyder faktiskt ingenting alltså finns det inget att säga.
 

Kommentera här: