Jag har ju bara ett liv

Första gången jag bloggar från mobilen. Det borde ju fungera.
Jag har varit hemma från jobbet denna vecka eftersom jag bröt ihop. Vaddå? tänker nog många. Varför det? Vad har hänt?
Svaret är ganska enkelt. Inget har hänt,just nu.
Men jag har lärt mig att reaktionen på saker behöver inte komma i samband med att något händer. Nej,den kan komma mycket senare,tro mig.
Jag samlar på mig en del och det har jag väl gjort under många år och nu var bägaren full,för att inte säga överfull och det rann över.
Jag har valt att vila denna vecka och bara göra det jag vill och det jag för stunden känner för.
Nu i slutet av veckan känns det lite bättre och jag har blivit mycket klokare.
Jag lyssnar på min kropp och mina sinnen och har börjat bygga upp ett starkare försvar mot att det ska bli såhär igen.
I nöden prövas vännen heter det och jag vet nu vilka som är mina sanna vänner och jag är evigt tacksam för att dom finns.
1 Towe:

skriven

Glöm aldrig bort dig själv. Den viktigaste är du. Sköt om dig. Kram

2 Tove :

skriven

Har saknat dig under veckan men tycker att det är bra att du lyssnar på kroppen, hjärnan och hjärtat.. Ser fram emot att se dig nästa vecka igen, på jobbet om du orkar och annars får du komma ner och hänga på balkongen och dricka vin! <3

3 Maria J:

skriven

Tack ni båda Tovwarna!
Jag ska ta hand om mig och nästa vecka ska jag börja jobba igen. Jag har fått lära mig en läxa men som tur är lyssnade jag på mig själv i tid. Tack för att Ni finns. Kranisar!

Kommentera här: