Nytt år -nya möjligheter

Det är 6 dagar kvar tills jag och gubben och dennes syster med man åker till Maspalomas.
Jag har tittat på alla möjliga vädersidor för att se vad för väder vi kommer att få.
Alla visar olika tyvärr så det ser ut som om vi helt enkelt får se när vi kommer ner och rätta oss därefter.
Det ska bli skönt att komma iväg en sväng för jag har haft mycket att göra nu en tid.
 
Det här med att blogga måste jag bli bättre på och jag vet, jag har sagt detta några gånger men nu ska jag försöka att tänka på det, känns som att jag sviker en vän, bloggen.
 
Handbolls EM pågår och nu sitter jag här och väntar på att Sverige ska spela mot Ryssarna. Just nu med glädje, förväntan och hopp. Men jag vet hur jag blir om vi förlorar...:(
Ja jag är idrottsintresserad men för lat för att idrotta och då är ju teven en alldelse utmärkt hjälp för att upprätthålla sitt intresse. Eller hur?
Igår fick jag för mig att jag skulle sortera alla bilder jag har i datorn. Men usch vilken oordning det var och usch va jobbigt det var. Det blev bättre men inte helt bra.
Jag inser att jag tar kort på helt meningslösa saker men även på sånt som är värt att bevara men den sistnämnda kategorin är mindre än den första. Är det så för alla eller är det bara jag som spar på skräp?
 
I fredags var första delen på den fördjupade VSP utbildningen klar. Nästa gång är i februari, två dagar sen efter det har jag bemyndigande att feedbacka och hjälpa mina kollegor i det tunga arbetet med det.
 
Nä nu längtar jag till lördag och semester!!!
 
 
 
 

Kommentera här: