Gårdagen var igår

Jag orkade inte skriva så mycket igår då det blev en lång dag så jag ska sammanfatta gårdagen här istället och den följs av lite av idag.
Igår var det då dags för mellersta sonen Pontus att börja i gymnasiet. Han var hiskeligt nervös men hoppfull och väldigt glad över att få börja en ny skola.
Han åkte med mig in till Uppsala och där mötte ett par av hans gamla vänner upp och så blev jag överflödig.


Detta är den nya skolan, jättefin och med gamla anor sen 1200-talet. Dag hammarskjöld har gått där bland annat. Inte mindre än tre nobelpristagare har varit elever på skolan och kanske har det nu börjat en till, vem vet?

Till saken denna dag hör att jag helt glömde min plånbok hemma och jag skulle ju köpa cigaretter bland annat så där blev jag sittande över tre timmar utan cigg och utan kaffe. Huvudvärken gjorde sig bryskt påmind kan jag säga men jag har en räddande ängel som kom till undsättning vid kl ett på dagen. 

Så här ser man ut utan varken koffein eller nikotin..

4 cigg senare och en kopp kaffe kom då Pontus ut från skolan och var om än ännu gladare än när han gick in.
Ja att som tonårsgrabb hamna i en klass med enbart 4 killar och resten tjejer måste anses som himmelriket och ja.. han har efter några timmar spanat in klassens lilla sockerbit. That´s my boy!

Efter upprop och allt som tillhör tog vi bilen ut på landet till den räddande ängeln. Ja han bor där. Där fick vi avnjuta en underbar pastasallad och trevligt sällskap. Vädret var uselt men vad gjorde det när husvärmen var go.

Jag och Pontus började röra på oss vid halv åtta på kvällen för då skulle jag visa hur han skall gå till bussen från skolan. Vi körde runt i Uppsala som turister och det var inte så svårt att hitta som han trott.
På vägen hem åkte vi förbi där jag är kattvakt och utfodrade kissarna för att sen komma hem strax efter nio.
Trötta och glada..
1 Clara:

skriven

Jaa, min pojkvän Maher går ju i Pontus paralellklass tror jag:)

Kommentera här: