Djungel på tomten

Nu har jag alldeles för högt gräs på tomten och jag ska köpa gräsklippare i morgon. Det är den första gräsklipparen jag köper själv tror jag.
En ny häst har tillkommit i hagen, en treårig hingst som är så vacker. Jag var och hälsade på honom för en stund sen och katten också men katten blev så rädd.. ja i fem minuter sen var det nos mot nos som gällde.

Jag har fått blommor av min jobbarkompis May och dom är jättefina. Pelargoner så klart vilken är hennes favorit så nu hoppas jag att jag klarar av dessa för jag är helt värdelös på växter men jag kan kanske lära mig.

Har jobbat sista dagen som klienthandläggare för ett tag och ska nu tillbaka till ordinarie sysselsättning och långa arbetspass. Men jag trivs så förbaskat bra på mitt jobb så jag kan ta dessa arbetstider med godan ro.

I morgon är det häcken full som man säger. Till stan för inhandling av diverse saker och kläder till Pontus skolbal. Hem,  klippa gräset och laga middag och sen iväg på 50 års skiva på jobbet.

Jag läste en artikel om en ensamstående mamma som bara gnällde över allt från ekonomi till egen tid. Jag förstår inte det. Jag har så jag klarar mig och egen tid??? Vad ska man göra då? Jag skaffade ju inte barnen för att vara själv känns det som utan att få vara med dom. Visst kan man vilja göra saker för sig själv men den tiden kommer ju när alla barn flyger ut och skaffar sig egna liv då har man ju hur mycket tid som helst. Ja ja man hade ju inte egen tid när man gjorde dom så..

Min mamma har teknikproblem, ja igen. Hennes telefon har lagt ner för sjutusende gången eller något. Hon bor i Norrland så det är kanske norrlands sätt att få människor att flytta söderut. Nä jag tror jag ska skicka henne på en kurs i jojk. Eller röksignaler kanske? Nu kommer hon snart ner till civilisationen och människorna så då kan dom ha det i norrland för ett tag.

Dags för lite tv sen är det nog krama kudden dags. Som sagt mycket att göra i morgon är det.

Ha det gott och tänk på.... man blir inte lyckligare än man gör sig.

Kommentera här: